tisdag 17 februari 2009

Årsmöte för Vaxholmsmoderaterna

Tänkte nämna som hastigast att vi hade ett väldigt trevligt och inspirerande årsmöte i lördags, med besök både ifrån Anna Kinberg Batra och Anna-Maria Corazza Bildt. De efterföljande årsmötesförhandlingarna gick smidigt, snabbt och helt enigt i alla frågor. Jag lämnade med glädje över föreningsordförandeklubban till Lars Lindgren som jag är övertygad kommer fortsätta göra ett kanonjobb tillsammans med alla andra i styrelsen.

Europafrågorna står i fokus med anledning av valet i sommar och höstens EU-ordförandeskap, och med tanke på vårt kommande val 2010 är det verkligen viktigt att vi går och röstar den 7 juni. Jag hade förmånen att få träffa Christoffer Fjellner och Gunnar Hökmark nere i Bryssel i höstas, och fick då verkligen praktiskt understruket för mig hur vi moderater gör en verklig skillnad i vårt Europa.

Ju fler mandat vi lyckas plocka ifrån den rödgröna röran, desto färre vansinniga förbud, regleringar och påbud kommer kunna påverka oss negativt. Vi vill använda EU för att agera kraftfullt inom miljö- och klimatfrågor, exportera den svenska arbetslinjen och samarbeta för ett tryggare och säkrare Europa med en liberalare hållning för arbetskraftsinvandring.

Alternativet är den socialdemokratiska arbetslöshetslinjen med den gamla EU-motståndaren och marxist-leninisten Marita Ulvskog som en garant för att förbudsiver, förmyndarmentalitet och isolationism är krafter som kan växa sig starkare.

1 kommentar:

EX ANIMO sa...

orituri te salutant!!

Det finns moderater i Vaxholm.

När en annan var pojke, när muren stod stadig och (s) kvinnorna ville förbjuda kalle Anka. När allt annat en statstelevision bara var en pärvers dröm och man stundom, bland en del knepiga cigarrökande nördar i kritsträck sjöng strofen: When the blue revolution comes! Trodde man nog inte att de 64 öarnas gemenskap skulle få (52%) Bland dessa borde det finnas någon som inte bara är bypragmatiker utan även moderat!Aka Höger (av äldre svenska hög som isländskans hægur, bekväm) en riktningsangivelse relativt människans symmetriaxel, medurs vinkelrät framåt, motsatt vänster!
Moderaterna sägs ju ha en stark tro på individen, på människors egen förmåga att fatta beslut, att de näringsidkare som med sina egna pengar formar sin verksamhet bättre en politiker vet vad som bör göras. Med små justeringar så kan säkert den blåa revolutionen svepa över den lilla staden, allt som behövs är några moderater.